Cronica unei afaceri de familie

“Care sunt primele cuvinte care va vin in minte cand va ganditi la Silhouette?” intreba Rita si, in timp ce soarele diminetii lumineaza ferestrele salii de training ale fabricii austriece, aud, entuziaste, raspunsurile colegilor mei: ***“top quality products”***, ***“titan minimal art”***, ***“rimless”***, ***“exquisite materials”***, ***“design award”***.


Sunt tineri si indragostiti de produsele Silhouette, vanzatori de top in magazinele Optiplaza, trimisi aici pentru a invata mai mult, a cunoaste mai bine, a afla povestea din spatele produsului pe care il recomanda cu incredere clientilor nostri.
Rita Kubinyi, Area Sales Manager Silhouette, este gazda noastra astazi si ne conduce prin fabrica de la Linz, pe rand, prin sali mari, luminoase, pline de oameni imbracati in haine obisnuite, de strada, veseli, atenti la ceea ce fac. In jurul lor, aparate de ultima generatie, unele unice, brevetate de Silhouette, finiseaza pana la perfectiune rame optice din titan si aur.

Printre plante verzi si vii (aflam ca fiecare angajat si-a ales o planta pe care firma i-a asezat-o langa locul unde lucreaza, pentru confort) fiecare detaliu al frezarilor, bratelor, balamalelor este verificat de o PERSOANA. Aici omul verifica aparatul, fiecare rama este atent cercetata, masurata, finisata si abia apoi pregatita pentru livrare.

Este imposibil sa nu simti ca mestesugul acestor artizani, pasiunea si inspiratia designerilor, cele mai performante aparate, unele aproape SF, toate contribuie la un rezultat aproape miraculos: ochelarii sunt usori ca fulgul, se aseaza pe orice fata fiindca pot fi personalizati pentru fiecare client, sunt modele iconice care il ajuta pe cel care le poarta sa se reinventeze.

Dupa-amiaza revenim in sala de training unde Thomas, un tanar inginer pasionat, exerseaza tehnici de montaj impreuna cu colegii mei.

“Se descurca mai bine decat mine” imi spune el, zambind. Incerc sa-mi dau seama daca glumeste si ii surprind privirea plina de respect fata de colegii mei optometristi si tehnicieni. Ii intorc, mandra, zambetul.

Ultima parte a zilei le apartine colegilor care au castigat concursul de vanzari organizat in magazine. Cei mai buni dintre cei buni sunt felicitati si ne retragem cu sentimentul ca vizita aici ne-a ajutat sa intelegem viziunea si valorile acestei afaceri de succes.

Silhouette face ochelari din 1964, de ceva timp deci, ”reteta” e sigura. Este o afacere de familie, ai carei “parinti”, Annelise si Arnold Schmied, au reusit sa creeze ochelari pe care lumea sa-i tina minte, care sa transmita lumina si caldura mesajului ***“Because you are unique” - “Pentru ca esti unic”***.

Hristina Casas

Read more posts by this author.

Subscribe to Ochelari de soare | Ochelari de vedere | Lentile de contact

Get the latest posts delivered right to your inbox.

or subscribe via RSS with Feedly!